Garantie & Retouren

Garantietermijn

Wanneer u een product bij ons koopt heeft u te allen tijde, mits u het product normaal gebruikt, recht op een goed product. Mocht een product niet aan uw verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u nakomen. U dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen.

Na u mededeling onderzoeken wij of wij het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen moeten/kunnen vervangen. Mocht dit in zijn geheel, of op de korte termijn, niet mogelijk zijn dan bieden wij u de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. U krijgt dan de aankoopprijs (of een gedeelte) van ons terug.

Aanvullende fabrieksgarantie

Op sommige van onze producten geeft de fabrikant extra garantie. Wilt u meer informatie over deze garantie en wat deze inhoud stuur ons dan een mail naar klantenservice@diybazar.nl. en wij laten u dan per ommegaande weten welke aanvullende garantie er is voor de desbetreffende fabrikant.

Op deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die wij tegenover u moeten nakomen, zoals hierboven beschreven. Wij raden u daarom te allen tijde aan in het geval van een gebrek eerst met ons contact op te nemen. Wij zorgen ervoor dat de reparatie van het product op de juiste manier verloopt.

Ons verzoek is om een RMA-formulier aan te vragen. Het is belangrijk om een defect z.s.m. aan ons te melden.

Stappenplan

Wilt u een artikel retourneren voor garantie? Dan vragen wij u het stappenplan van de retourprocedure aan te houden. Zo kunnen wij de garantieaanvraag snel en soepel afhandelen.

Wilt u een artikel ruilen of retourneren? Lees dan eerst Retourneren.

Kosten

U kunt het artikel voor garantie naar ons opsturen. DIY bazar draagt tevens de kosten van de retourzending van het gerepareerde of vervangende product, indien mogelijk wordt de zending zelfs opgehaald bij u thuis.

Heeft u buiten uw fout om een ander product ontvangen dan op uw factuur staat, dan zal DIY bazar zowel de kosten van het verzenden, alsook de kosten voor het retour halen, vergoeden.

14 dagen afkoelingsperiode

Bij DIY bazar kunt u een artikel (m.u.v. op kleur gemengde producten) altijd binnen 14 dagen ruilen of retourneren. U dient dus binnen deze periode melding te maken, terwijl het product wel buiten deze periode retour mag komen. U hebt 14 dagen de tijd om na de melding de producten terug te sturen. Deze afkoelingsperiode gaat in op de dag ná aflevering van het pakket. De retourartikelen dienen zo origineel en oorspronkelijk als mogelijk te zijn verpakt. De retourartikelen mogen niet gemonteerd zijn geweest.

Bij transportschade verzoeken wij u, dit binnen de twee maanden vanaf ontvangst, of de ontdekking van het defect, per e-mail te melden aan klantenservice@diybazar.nl. Bij ontvangst dient gecontroleerd te worden of de levering compleet is. Bij transportschade zullen de verzendkosten van de heenzending worden vergoed indien de gehele order geretourneerd wordt.

Voordat u een artikel retour zend vragen wij om in het bezit te zijn van een retournummer (RMA nummer Return Material Authorization). U kunt een RMA nummer aanvragen door het stappenplan te volgen. U krijgt het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment van ontbinding, na ontvangst door DIY bazar van de retourgoederen, gestort op uw rekening. Mocht u voor een afwijkende verzendmethode hebben gekozen, bijvoorbeeld Spoedlevering, dan zullen alleen de standaard verzendkosten gecrediteerd worden.

Retourprocedure

De bestelling dient na het ontvangen van de retourbon z.s.m. retour gestuurd te worden.

Retourneer de retourartikelen indien mogelijk in de originele verpakking en onbeschadigd.

Ga zorgvuldig om met de verpakking van een artikel. Wij verzoeken u om geen teksten te schrijven op de originele verpakking en geen stickers of plakband te plakken op de originele verpakking.

Verpak de retourartikelen altijd in een omdoos om transportbeschadiging tegen te gaan.

Op de retourzending dient duidelijk de retourbon zichtbaar te zijn.

Problemen met de verzending, bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar ons, zijn voor risico van de klant. Bewaar daarom altijd uw verzendbewijs.

Stappenplan

Wilt u een artikel retourneren? Volg dan het onderstaande stappenplan

  1. Log in onder uw account op DIY bazar en ga naar mijn bestellingen. Kies daar het product dat u wilt retourneren en klik op knop details.
  2. De details van uw bestelling zullen dan zichtbaar worden, geef aan welk artikel van uw bestelling retour gezonden wordt en vul vervolgens retourreden in.
  3. Klik vervolgens op retourbon aanmaken. U zult op het bij ons bekende e-mail adres een e-mail ontvangen dat we uw retouraanvraag hebben ontvangen.
  4. Er zal een melding met uw verzoek naar DIY bazar verzonden worden, de status zal veranderen naar “waiting for conformation”. U kunt de status volgen op DIY bazar, door onder “Mijn Account” naar, “Mijn geretourneerde producten”, te gaan.
  5. Een medewerker van DIY bazar zal uw aanvraag behandelen, indien het product geretourneerd kan worden zal de medewerker u een retourbon toezenden, ook zult u via een mail notificatie hiervan op de hoogte worden gebracht. De status van uw retourzending zal veranderen in “waiting for package”.
  6. Print uw retourbon en vul deze volledig in, verpak de goederen en plak de retourbon duidelijk zichtbaar op buitenkant van de retourzending.
  7. DIY bazar zal vervolgens de goederen bij u retour laten halen, de vervoerder van DIY bazar zal een afspraak met u maken voor een specifiek afhaalmoment.

Na ontvangst door DIY bazar van uw retourzending, zal gecontroleerd worden of uw zending fysiek aan de voorwaarden voldoet, de status zal veranderen in “package received”. U zult via een mail notificatie op de hoogte worden gebracht dat wij uw zending ontvangen hebben.

Mocht DIY bazar alles correct ontvangen hebben, dan zal het volledige aankoopbedrag + de verzendkosten worden gecrediteerd. Voor aankoopbedragen lager dan € 75,- brengen wij € 4,50 retourkosten in rekening, deze worden op de creditnota in mindering gebracht.

Uw status zal veranderen in “return compleet” u kunt nu uw creditnota bekijken onder “Mijn Account”, “Mijn creditnota’s”. DIY bazar zal het bedrag aanstonds aan u crediteren.

U kunt altijd uw retourzending volledig volgen via uw account onder “Mijn geretourneerde producten”.

Is uw artikel defect? Lees dan eerst ‘Garantie en defecten’

U kunt uw artikelen ook zonder aanmelding retour sturen door het modelformulier in te vullen, maar wij adviseren u om het retourproces stappenplan te volgen , om het retourproces zo snel en soepel mogelijk te kunnen laten verlopen.

Zie: Modelformulier downloaden (link invoegen)

Kosten

Aankopen met een orderbedrag van € 75,- of meer, kunnen gratis worden geretourneerd. DIY bazar zal het totale aankoopbedrag en eventuele standaard verzendkosten crediteren. DIY bazar zal u via een e-mail op de hoogte stellen wanneer de goederen bij u retour worden gehaald. Een vervoerder zal vervolgens het pakket bij u thuis ophalen. Na ontvangst en controle van de goederen zal DIY bazar overgaan tot creditering.

Voor aankopen met een orderbedrag lager dan € 75,- rekent DIY bazar een vaste bijdrage van € 4,50 per zending, dit bedrag zal in mindering worden gebracht op het totaal te crediteren bedrag van aankoop en verzendkosten. DIY bazar zal melden wanneer goederen bij u retour worden gehaald. De vervoerder zal vervolgens het pakket bij u thuis ophalen. Na ontvangst en controle van de goederen zal DIY bazar overgaan tot creditering.